OSMANİYE SUMBAS İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sumbas Ortaokulu Kantin İhale İlanı

Madde 1-İş Sahibi İdarenin: a)Adı:Sumbas Ortaokulu Müdürlüğü b)Adresi: İlçesi Karaömerli Mah Şht. Afacan YENİGÜNLÜ Sokak No:18 SUMBAS/OSMANİYE c)Telefon Numarası:328 784 83 25                    Faks Numarası:    e)İlgili Personelinin Adı:Osman AVCIOĞLU Okul  Müdürü
Sumbas Ortaokulu Kantin İhale İlanı

Madde 1-İş Sahibi İdarenin:

a)Adı:Sumbas Ortaokulu Müdürlüğü

b)Adresi: İlçesi Karaömerli Mah Şht. Afacan YENİGÜNLÜ Sokak No:18 SUMBAS/OSMANİYE c)Telefon Numarası:328 784 83 25                    Faks Numarası:

 e)İlgili Personelinin Adı:Osman AVCIOĞLU Okul  Müdürü

Madde 2-İhale Konusu İşin Adı ve Niteliği:

Sözleşme konusu iş;  Osmaniye İli Sumbas İlçesi Karaömerli Mah Şht. Afacan YENİGÜNLÜ Sokak No:18 SUMBAS/OSMANİYE adresinde bulunan Mülkiyeti Özel İdare Hazinesine ait Millî Eğitim Bakanlığına tahsisli taşınmaz mal üzerinde bulunan Sumbas Ortaokulundaki yaklaşık 50 m2’lik okul kantini işletme hakkının verilmesi (kiralama) şartnamenin konusunu oluşturmaktadır.

Öğrenci Sayısı:140

Yaklaşık Bedel:1240 TL

Madde 3-İhaleye İlişkin Bilgiler:

a)İhale Usulü: Pazarlık Usulü(2886 SDİK 51/g)

b)İhalenin Yapılacağı Adres: Döğenli Mah. Atatürk Cad. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü SUMBAS/OSMANİYE

c)İhale Tarihi : 02/10/2015 Cuma

d)İhale Saati   : 10.00

 e)İhale Komisyonu toplantı yeri: Toplantı  Odası

Madde 4-İhale Dokümanı Görülmesi ve Temini:

1-İhale dokümanı Okul Müdürlüğünde mesai saatleri içerisinde görülebilir.

2-İhaleye teklif vermek bu şartnamedeki şartların hepsini kabul etmiş demektir.

Madde 5-Tekliflerin Sunulacağı Yer ve Son Teklif Verme Tarih ve Saati:

a)Tekliflerin Sunulacağı Yer: Sumbas Ortaokulu

b)Son Teklif Verme Tarihi   : 02/10/2015 Cuma

c)Son Teklif Verme Saati     : 10.00

d)Teklifler doğrudan sunulabileceği gibi, ihale saatine kadar komisyona ulaşması halinde iadeli taahhütlü posta yoluyla da gönderilebilir.

Madde 6-İhaleye Katılmak İsteyenlerden İstenilecek Belgeler:

            1-İhaleye girilmek istenildiğine dair dilekçe.(Tebligat Adresi belirtilecektir.)

            2-Geçici Teminatın yatırıldığına dair belge.(Sumbas Okul Aile Birliği Sumbas Ziraat Bankası TR500001002539639767945002 hesabına yaklaşık bedelin %3 ü olan 37,20TL yatırılacak)

            3-İmza Beyannamesi.(noter tasdikli)

            4-Nüfus Cüzdan Fotokopisi.

            5-Savcılıktan Alınacak İyi Hal Kâğıdı.

            6- Kantin işletmeciliği ustalık belgesi yoksa kalfalık belgesi bunlar yoksa işyeri açma belgesi

            7-Sağlık Raporu.

            8-Vergi borcu bulunmadığına dair belge.

9- Başka bir kantin işletmediğine dair belge veya beyan

Madde 7 - Kiralama ile ilgili her türlü vergi, resim, harçlar ve diğer giderler yükleniciye aittir.

Madde 8 – İşin süresi 8 aylık olup    (Ekim, Kasım, Aralık 2015 Ayları, Ocak,Şubat, Mart, Nisan, Mayıs, Haziran 2015 Ayları), idarenin istemi doğrultusunda 4 yıl uzatılabilir.

Sözleşmenin uzatılması hâlinde artış bedeli, Devlet İstatistik Enstitüsünce yayımlanan Üretici Fiyatları Endeksi (ÜFE) (bir önceki yılın aynı ayına göre % değişim) oranında artırılması suretiyle bulunacak bedeldir. Ancak kira bedelinin tespitine ilişkin faktörlerde önemli ölçüde farklılaşma olması hâlinde (öğrenci azalması, çoğalması gibi) kira bedeli komisyonca yeniden değerlendirilebilir.

Madde 9 - Yüklenici yıllık kira bedelinin % 3 ünü defterdarlık/malmüdürlüğüne üçer aylık dönemler itibarıyla dönemi takip eden ayın yirmisine kadar peşin olarak yatırarak dekontu birliğe/okul müdürlüğüne teslim edecektir. Yüklenici %3 arz bedelinin ödenmesinden geriye kalan kira bedelinin %10 unu İl Millî Eğitim Müdürlüğüne, %10 unu İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne, % 80 ini de birliğin göstereceği hesaplara ilgili ayın 05-15 tarihleri arasında yatırarak dekontlarını birliğe/okul müdürlüğüne teslim edecektir. Süresinde ödenmeyen işletme bedeline 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 51 inci maddesi gereğince belirlenen oranda gecikme zammı uygulanacaktır.

Madde 10 - Kesin teminat tutarı, bir yıllık kira bedelinin% 6 oranında olup, Kesin teminat, Sosyal Sigortalar Kurumundan ilişkisiz belgesi ibraz etmesi kaydıyla yüklenicinin işi bırakması veya sözleşme bitiminde, birliğin herhangi bir alacağının kalmaması hâlinde kendisine iade edilir.

Madde 11 - Kantin bizzat yüklenici tarafından çalıştırılacaktır. Kantin başkası tarafından çalıştırılamaz, resmî veya gayri resmî devir ve temlik yapılamaz.

Madde 12- Kantinin işletilmesinde 3100 sayılı Kanun gereğince ödeme kaydedici cihaz (Yazar Kasa) kullanılır. Ödeme kaydedici cihazın kullanılamayacağı durumlarda, 213 sayılı Vergi Usul Kanununda belirtilen fatura veya perakende satış fişi kesilir.

Madde 13 - Sözleşme konusu kantinin elektrik, su, doğalgaz, ısıtma gideri, okulun sayaçlarından ayrı ise tahakkuk eden fatura bedelleri ilgili tahsilat müdürlüklerine, okulun sayaçlarıyla aynı ise idare tarafından tespit edilecek miktar tahakkuk dönemlerinde malmüdürlüklerine ödenmek üzere yüklenici tarafından okul idaresine ödenir.

Madde 14 - İşletme hakkı verilen kantinin bulunduğu yer, idarece mahallinde tanzim edilecek tutanakla işleticiye teslim edilir. Tutanakla teslim edilen yerdeki kapı, pencere, dolap, lavabo gibi levazımın tam ve sağlam olup olmadığı işletme hakkı verilen taşınmaz içerisindeki malzeme de (ocak, masa, sandalye ve benzeri) bulunuyorsa bunlar da çeşit ve değerleri itibarıyla ayrı ayrı belirtilerek teslim tutanağında yer alır ve yukarıda adı geçen idare yetkilileri ile işletme hakkı verilen yüklenici tarafından imzalanır.

Madde 15 - İşletme hakkı sona erdiğinde işletilme hakkı verilen yer, yüklenici tarafından kantinin bulunduğu idare yetkililerine bir tutanakla teslim edilir. Bu tutanakla yüklenici kullanımına bırakılan malzeme tam ve sağlam olarak teslim alınır.

Madde 16 - Yüklenici; Temizlik ve sağlık koşullarına uygun faaliyette bulunur. Sabotaj ve yangın gibi tehlikelere karşı her türlü tedbirleri almakla (yangın tüpü ve benzeri), gerektiğinde okulun genel görünümüne uygun boya, badana gibi onarımları yapmakla, tedbirsizlik, dikkatsizlik, ihmâl ve kusur gibi nedenlerle vuku bulacak zarar ziyanı tazmin etmekle yükümlüdür.

Madde 17 - Yüklenicinin yüz kızartıcı bir suçtan hüküm giymesi, kantinde sağlığa ve genel ahlâka aykırı maddelerin öğrencilere satılması veya eğitim-öğretim ortamını bozucu davranışlarının inceleme-soruşturma sonucu tespiti hâlinde, birlik yönetiminin gerekçeli kararıyla sözleşme tek taraflı fesh edilir. Bundan dolayı yüklenici hiçbir hak talep edemez.

Madde 18- İşletme hakkı verilen yerde, hizmetin gerektirdiği malzeme ve eşya dışında devletin güvenliği, genel ahlâka aykırı ve okul müdürlüğünce sakıncalı bulunan her türlü alet, kitap ve broşür gibi eşya bulundurulamaz.

Madde 19 - Yüklenici, Millî Eğitim Bakanlığı Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığının okul kantinlerinin denetimleri ile ilgili olarak yayımladığı 16.09.1988 tarihli ve 7409 sayılı Genelgesinin ekinde “Okul Kantinleri Denetin Formu” ile getirilen yükümlülükler ile Bakanlığımız ve diğer ilgili bakanlıkların bu konudaki düzenlemelerine uymak zorundadır.

Madde 20 - İşletme hakkı verilen yerde hiç bir şekilde “bira” dâhil alkollü içki, tütün ve tütün mamulleri ile enerji içecekleri bulundurulamaz ve satışı yapılamaz. Kantinlerde öğrencinin ruh ve beden sağlığına faydalı gıda ve içecek gibi ürünlerin bulundurulması zorunludur. Bu ürünlerde gıda kodeksine uygunluk şartları aranır.

Madde 21 - İşletilen yerin; sözleşme hükümlerine aykırı işletilmesi, Bakanlığımız ya da kamu kurum ve kuruluşlarınca ihtiyaç duyulması, satışının yapılması durumunda tebligatı müteakip 15 gün içinde bu yerlerin tahliyesi sağlanır.

Madde 22 - İşletme hakkı süresi sona erdiği veya süresinden evvel iptali hâlinde işletme hakkı verilen yer idareye teslim edilmediği takdirde her geçen gün için işletici kişi tarafından işletme bedelinden ayrı olarak aylık işletme bedelinin % 10 u oranında günlük ceza uygulanır.

Madde 23 - Yüklenici, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve uygulaması ile ilgili yönetmelik gereği “Ücret Tarifesi”ni öğrencilerin rahatlıkla görebileceği yerlere asar.

Madde 24 - Yüklenici, sözleşme süresinin bitiminde 10 gün içinde tahliye etmediği takdirde 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 75’inci madde hükümleri uygulanır.

Madde 25- Sözleşme ile getirilen yükümlülüklerin takibi, birlik ve okul yönetimi tarafından yapılır. Bu sözleşmede yer alan hükümlere uyulmadığı birlik yönetimince tespit edildiğinde sözleşme, birlik kararı ile fesh edilir.

Madde 26 - Söz konusu yerleri hâlen işletenlerle ilgili feshi gerektiren bir hususun bulunmaması, yıllık kira artışının yapılması ve ihale komisyonunca uygun bulunması halinde birlikçe sözleşmeleri yenilenir.

                                                                                                                       

 

                                                                                          SUMBAS İLÇE MİLLİ EĞİTİM  MÜDÜRLÜĞÜ

Döğenli Mah. Hükümet Cad. No 49 Sumbas/OSMANİYE - 3287848384

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.